måndag 9 februari 2009

Företagsstress!

Nu är det inte ens två veckor kvar till UF-mässan, och vi ligger lite efter i schemat! Vi hade styrelsemöte idag med företaget ( Cocoa Design ) och vi insåg snabbat att det var väldig väldigt väldigt mycket att fixa innan UF-mässan den 19-20/2. Vi har försökt att dela upp arbetet mellan företagets medlemmar, så jag, Moa och Frida åkte hem till frida idag för att sy klart de påbörjade plaggen, medans Anna och Sofie stannade kvar i skolan och fixade med bloggen, katalogen och bilderna!





Idag så körde jag min nyinköpta bil till skolan, kändes så himla härligt. Jag kände mig fri som en fågel! Bilen startade jätte bra och allt gick som en dröm. Men när vi sen skulle åka hem till Frida så ville inte bilen starta... och jag har ju liksom ingen koll på bilar så jag ringde Olle för att få lite råd om hur jag skulle göra, men det funkade inte ändå. Men sen kom jag på att vi har fordonslinjen på vår skola, så jag knatade in dit för att hitta någon som kunde hjälpa mig, tillslut fick jag tag på en kille som gick tredje året på fordon, så han förljde med mig ut till bilen, och duktig som han var så fick han igång den:D! STORT TACK! Så nu går den hur bra som helst igen, vet inte vad som var felet:S men den e ju gammal så man får räkna med lite små fel!



Så här ser min bil ut ungefär, fast jag har en som är ett år äldre!


Ikväll så har jag också varit iväg och jobbat på mitt underbara jobb. Jag jobbar som barnledare på miniorerna en gång i veckan, och då brukar vi pyssla, baka, leka och busa! Idag så hade vi alla hjärtans dag pyssel!, alla barnen satt och ritade massa fina teckningar och kort som de skulle ge till sina föräldrar!


Gå in på vår företagsblogg, vi har lagt upp alla kläder till försäljning nu!
cocoadesign.blogg.se

Hej Hopp / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar